Telefonija je širok pojem in jo v glavnem lahko delimo na dve glavni skupini. Mobilno in stacionarno ali fiksno telefonijo. Ker sem prepričan, da o mobilni telefoniji veste skoraj vse, se bom zato malo bolj posvetil fiksni ali stacionarni telefoniji, ki so ji v zadnjih 10 letih že kar nekajkrat napovedali popoln zaton. Res je, da se število naročnikov stacionarne telefonije vsako leto zmanjša. To velja zlasti za privatni sektor. Na poslovnem področju je fiksna telefonija še vedno eden izmed osnovnih stebrov komunikacije v in izven podjetij.
V zadnjih 3 letih se tudi pri nas dogaja hiter in kontinuiran prehod iz klasične fiksne telefonije na VoIP IP telefonijo. Klasične analogne in ISDN naročniške linije so skoraj že v celoti zamenjane z IP povezavami. Seveda pa lahko na interni strani še vedno najdemo različne vrste telefonov, od analognih, ISDN pa do IP telefonskih aparatov. V tujini je bil ta prehod mogoče še za odtenek hitrejši in bolj radikalen. Čeprav je prenos glasu po žici zamenjal povsem drug protokol in imamo opravka s povsem drugo tehnologijo je pa IP telefon na koncu žice na pogled skoraj identičen če že ne kar enak modelu pred IP vekom. Tudi sama funkcionalnost telefonskih sistemov se v osnovi ni bistveno spremenila. Glavne funkcije, ki jih ljudje uporabljajo že preko dveh desetletij ostajajo praktično enake. Pojmi kot so prevezava, preusmeritev, dohodni poziv, interni poziv, skupinski poziv, klicne skupine, številčni prostor,… ostajajo z nami tudi v dobi IP telefonije.
Seveda je več kot očitno, da se klasična telefonija in informatika vse bolj zbližujeta, dopolnjujeta in si na nek način postajata vse bolj podobni. Verjetno se bosta nekoč tudi povsem integrirali in sploh ne bomo več govorili o telefoniji. Vendar še nismo tako daleč. Dokler bodo obstajali telefoni, bo obstajala tudi telefonija, pa naj bo to mobilna ali pa stacionarna.
Več o tem širokem pojmu si lahko preberete na naših straneh tukaj ali pa tukaj.