IP telefonska centrala je sodobnejši pojem in lahko označuje IP telefonske sisteme montirane pri stranki ali virtualne IP telefonske centrale v oblaku.
Velika večina teh sistemov uporablja za delovanje SIP standard, ki je že dodobra sprejet in ga podpira velika večina svetovnih proizvajalcev IP telefonske opreme. Kot že ime samo pove, na IP telefonsko centralo priklapljamo IP telefonske javne linije (trunke) in IP telefonske terminale kot so npr. IP telefonski aparati najrazličnejših namenov in funkcionalnosti, IP SIP domofoni, IP SIP klienti, IP SIP aplikacije in še bi lahko naštevali. IP telefonski sistemi so fizično in aplikacijsko integrirani v informacijski sistem podjetja. Po navadi imajo lasten LAN ločen od informacijskega sistema, so pa z njim povezani, saj je izmenjava podatkov med obema sistemoma za popolno funkcionalnost nujna. V sistem IP telefonske centrale so velikokrat integrirani tudi mobilni aparati zaposlenih. Na aparatih so prilagojene aplikacije, ki omogočajo koriščenje funkcij IP centrale. Tako so zaposleni med seboj še bolj povezani, tudi ko niso na delovnem mestu. Seveda imamo tudi aplikacije za računalniška delovna namizja kjer prav tako lahko koristimo funkcionalnost poslovnega telefonskega sistema.

Veliko svetovnih proizvajalcev IP telefonskih sistemov uporablja za programsko podlago tako imenovani odprtokodni sistem Asterisk. Proizvajalci ga prilagodijo lastnim potrebam in okolju v katerem teče programska oprema. Nekateri nudijo samo programsko opremo, ki jo instaliramo po navadi v virtualno serversko okolje. Spet drugi pa ponujajo celotno rešitev, celotno IP telefonsko centralo na katero neposredno priklašljamo operaterske trunke, interne terminale, oddaljena mesta… V tem primeru nam odpade skrb kompatibilnosti programske opreme in samega serverja, ki jo poganja. S to problematiko se je ukvarjal že sam proizvajalec.
Pri sodobnih IP telefonskih sistemih je nabor funkcij in povezanih storitev res dolg in se stalno dopolnjuje in optimizira. Kot vsaka visoko tehnološka naprava se tudi IP telefonske centrale izredno hitro razvijajo in prilagajajo sodobnim poslovnim sistemom in praksam.
Več o tem si lahko pogledate tukaj. Nekateri modeli IP telefonskih sistemov so tudi v E-trgovini.